באים לידי ביטוי בשיח הבסיסי בגן, בגישת אנשי הצוות, וביחס היומיומי לכל אחד מהילדים, כדוגמא אישית המחנכת לדרך ארץ ואהבת הזולת. אנחנו לומדים להכיר את כלל הילדים, צרכיהם, טעמם האישי, ומאווייהם, ולהיות קשובים לרצונותיהם. אנחנו לומדים לשחק עם כל אחד בקבוצה, ולומדים לעזור ולהושיט יד לחבר בצרה. במשחק, אנו לומדים להזמין חבר איתו זמן רב לא שיחקנו, ולומדים שכשחבר מתקשה - עבודת צוות, ו"וכח יחד" יפתרו הכל בזריזות ובאהבה.
הגן פועל בסדר יום של "זרימת פעילות", ובסדר היום הילד לוקח חלק פעיל, תוך מעורבות אישית ובחירה עצמית של הפעילות ומרחב הלמידה עבורו. כל זאת, תוך מעורבות ותיווך של איש החינוך בגן. כך, נטפח את יכולות הברירה, והאחריות האישית של הילד ליום שלו בגן, את הלומד העצמאי שבו, ואת סקרנותו הטבעית. כל זאת נעשה באמצעות תכנית הלימודים המתוכננת, ותכנית הלימודים המזדמנות – בהתאם לחוויות, לשאלות ולדברים שעולים במהלך היום בגן, על ידי הילדים. יחד עם זרימת הפעילות והבחירה האישית, הגן פועל על פי סדר יום קבוע מראש, ועל פי תכנית שבועית ושנתית מוסדרת ומתוכננת. חופש הבחירה מתאפשר במסגרת כללי הגן, על פי ערכיו, ובהתאם לתכנית הפעילות.
סביבת הגן עשירה בגירויים המתאימים להתפתחותם של הילדים, ומטרתה לעודד בין היתר דימיון, יצירתיות ויוזמה. לילדים מוגשים מגוון חומרים אשר מעודדים יצירה וביטוי אישי, ומתאפשרת יוזמה בהובלת פעילות אישית וחברתית. הילדים מעורבים בהעברת התכנים בגן, וביצירת מרחבי הפעילות ותפעולם. חצר הגן עתירה בגירויים וטבע, ומאפשרת מרחב דימיון ויצירה. הצוות קשוב לרעיונותיהם ורצונותיהם של הילדים, ומעודד חשיבה, יצירתיות, יוזמה והובלה, ומנחה אותם בהנהגת פעילויות שונות לחבריהם לאורך השנה לפי תכנית, ובהתאם למאווייהם.
הגן מעורב בקהילת מושב עין אילה. הצוות, הילדים וההורים מתנדבים לפעילויות שונות בנושאים מגוונים כגון איכות הסביבה, תרומה לנזקקים ועוד. משתלבים הילדים בפעילויות משותפות עם קהילת הותיקים של המושב, ועם מסגרות אחרות כגון ילדי בית הספר ותנועות הנוער.
הפעילויות בגן מורכבות בין היתר מחלוקת אחריות ומטלות אישיות וקבוצתיות (לדוגמא: סידור מרחב לפני פעילות, הכנת סביבת עבודה, פרויקטים שונים לקראת חגים ופעילויות שוברות שגרה, טיפול בחצר, השקיית גינת הירק ועוד ועוד). הילדים לומדים לקבל אחריות, ולעבוד יחד.